Nu är det dags igen. Luleå kommuns kommunikationskontor är nominerade i två kategorier till Svenska Publishingpriset 2019 - ett pris som uppmärksammar och premierar de bästa kommunikationsinsatserna i landet under året.
Nominerade i två kategorier
Kommunikationskontoret har nominerats till priset tillsammans med kommunikationsbyrån Vinter. Dels för filmerna XOXO i klassen ”filmer som marknadsför destinationer”, dels magasinet Luleå story i klassen ”Magasin geografiska områden”. Magasinet och filmerna vänder sig till en ung målgrupp och har fokus på marknadsföring av destinationen Luleå.
Roger Jönsson är kommunikationschef på Luleå kommun. Ett av kommunikationskontorets primära uppdrag är att utveckla Luleå kommuns kommunikation och marknadsföring, både för varumärket Luleå kommun och för platsvarumärket Luleå:
– Givetvis är det oerhört roligt att Luleå kommun uppmärksammas. Det här är resultatet av ett gott lagarbete med många inblandade. Kommunen har högt ställda befolkningsmål och ökad inflyttning är ett av våra fokusområden på kommunikationskontoret.
– Därför känns det extra roligt att vi premieras för ett målmedvetet arbete som vi också ser ger resultat, säger Roger Jönsson.
Vinnarna utses på Berns salonger i Stockholm den 5 november.