Fokus ligger som tidigare år på områdena kommunikation, marknadsföring, media, film och musik.
Fyra kreativa dagar
9 februari: NMW inleds med en digital workshop tillsammans med Kairos Futures. Temat är omvärldsanalys av viktiga trender. Deltagarna ska tillsammans skapa en gemensam bild av hur den kreativa branschen ser ut i norra Sverige.
10 februari: Livesänt webbseminarium från Kulturcentrum Ebeneser klockan 13-16.
Medverkande är bland andra Cilla Benkö, vd Sveriges Radio, Linda Nilsson, vd KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) och Ulla-Karin Barrett som presenterar världens bästa reklam. Det blir också samtal och uppträdanden med artisten Jakob Hellman och komikern Sven Björklund.
Sändning via: norrbottensaffarer.se Länk till annan webbplats.
11 februari: Lunchmusik – Live session i samarbete med Bd Pop
Filmpool Nord har digital Norrbottenspremiär av långfilmen ”Den längsta dagen” via: filmpoolnord.se Länk till annan webbplats.
12 februari: Lunchmusik – Live session i samarbete med Bd Pop
Filmpool Nord visar dokumentärfilmen ”The Magnettes” med efterföljande intervjuer via: filmpoolnord.se Länk till annan webbplats.
– Det känns toppen att kunna erbjuda allt kostnadsfritt och vi hoppas så klart att många ”hänger” med oss och tar del av vårt digitala utbud, säger Fredrika Johansson.