TILLVÄXT

UPPLEVELSER

Exiled dansar sig runt Luleå

Breakdanceföreningen Exiled Dance Crew är en del i kommunens satsning på dansen. Föreningen får ett årligt bidrag för sin verksamhet som har hållit till i sina nya lokaler vid Södra hamn i ett år tillbaka. Nu släpper Exiled Dance Crew en kortfilm om sin dans som även är en resa genom Luleå.

BERÄTTELSER

Dansproffsen som tar världen till Luleå

Åsa och Daniel Hedman är dansare i världsklass. De har turnérat världen runt innan de flyttade till Luleå. Nu tar de världen till Luleå med sina workshops och sin expertkunskap inom swingdanser. Möt Hedmans som får världen att dansa i Luleå och sprida sina kunskaper vidare.

Avsnitt 4 i tv-serien: Stad för vilda kids

Nu är det fjärde avsnittet av ”XOXO Luleå” här. Avsnittet handlar om Luleå som barnstad. Vi får hänga med när Malin Åsén upplever Luleå tillsammans med de lite yngre invånarna. Mellan bollkrig på lekland och Vildakidz-galan tar hon reda på vad det är som gör Luleå till en bra barnstad.

Del 3 i tv-serien om de ungas Luleå

Nu släpps del tre av ”XOXO Luleå”, en serie kortfilmer om Luleå, riktad mot en ung publik. I avsnittet slår Malin Åsen klacken i taket tillsammans med Norrbottensteatern och Raised fist lär ut scenmoves och berättar varför de väljer att bo här.

Andra delen i tv-serien om Luleå

Nu släpps andra delen i ”XOXO Luleå”, en serie kortfilmer om Luleå, riktad mot en ung publik. I del två får tittarna följa Malin Åsén som hade väldigt kul under inspelningen där hon bland annat fick köra vattenskoter och vara med i ett pridetåg på is. – Jag har nog alltid varit en ambassadör för Luleå och pratat gott om staden. För mig landar mina framtidsfunderingar i att jag vill bo här i Luleå, säger Malin.

Ny tv-serie om de ungas Luleå

Nu har ”XOXO Luleå” premiär, en serie kortfilmer om Luleå, riktad mot en ung publik. Två av huvudpersonerna i serien är bland annat Malin Åsén och Sakib Chowdhury som i serien fick testa allt från jetplan till Raised Fist replokal. – Om vi ska få fler unga att vilja flytta till Luleå måste vi kommunicera med dem i deras kanaler, säger kommunikationschef Roger Jönsson.

Logotyp